Alla flyttfirmor vill lyfta fram sina egna fördelar och påvisa att kunderna bör välja just det företaget – i konkurrens med många andra. Ofta nämns pris och kvalité men även kundservice och snabb kontakt väger tungt. Det har en flyttfirma i Halmstad upptäckt som bland annat marknadsförs med att alltid återkomma till kunden inom maximalt 77 sekunder.

”Vi ringer dig inom 77 sekunder”

De som går in på hemsidan till Kvalitetsflytt möts av en ruta där det egna telefonnumret kan fyllas i. Enligt text lovas att företaget i så fall återkopplar genom att ringa upp inom maximalt 77 sekunder. Med detta upplägg blir det enklare för kunden att ”ta steget” och kontakta företaget. Istället för att ringa, stå i telefonkö osv så lämnas numret varpå de ringer upp. Men framförallt ligger fördelen i att snabb återkoppling lovas.

Välja flyttfirma i Halmstad – utifrån snabb kontakt?

Är det viktigt att få snabbt få kontakt? Både ja och nej.

JA – En flytt innebär mängder av saker som måste ordnas. Att då snabbt få kontakt med en flyttfirma och boka flytten gör att en sak enkelt kan ”bockas av”. Snabb återkoppling kan även vara nödvändigt om flytten ska ske inom kort.

NEJ – Önskas offerter jämföras från flera flyttfirmor i Halmstad är det enklare att maila företagen och invänta svar. Det kan då ta 1 – 3 dagar innan offerterna kommer in. Att maila har sin fördel i att exakt samma information lämnas till alla företag. Dessutom kan jämförelse ske betydligt enklare än vid kontakt via telefon.

Högre konvertering med snabb kontakt

E-butiker, och tjänster som marknadsförs online (exempelvis en flyttfirma), kan öka antalet kunder genom att se på konverteringsprocessen. Med andra ord hur personer som kommer in på sidan tar kontakt och blir en kund. Statistik visar att många företag tappar kunder på grund av dålig kommunikation. Exempel på vägar som förenklar kommunikationen är:

  • Chat på hemsidan
  • Telefonnummer klickbart och lättillgängligt
  • Löfte om att snabb återkoppling
  • Generösa öppettider

Denna flyttfirma från Halmstad använder fyra av fem av dessa kommunikationsvägar. Detta exempelvis med mailadress, kontaktmöjlighet och telefonnummer direkt från startsidan och högst upp på sidan. Det är exempelvis viktigt att utgå från att många bokar sin flyttfirma från mobilen och därmed inte önskar scrolla igenom hela hemsidan för att hitta kontaktuppgifterna.