Syns du inte finns du inte. Så enkelt är det. Detta gäller inom flera områden men i synnerhet för mässor och utställningar. Det är här som rollups kommer in i bilden.

Vad är en rollup?

Enkelt förklarat är det ett slags plakat fast med vissa viktiga skillnader. Först och främst kan en rollup stå upp på egen hand, den behöver inte hållas upp av en person eller fästas mot en vägg. Rollupen i sig består av ett starkt och böjbart material, exempelvis polyester. Detta material kan enkelt rullas ihop, vilket gör den praktisk att ta med, plus att den även passar utmärkt för tryck. Denna kombination har gjort rollups till en självklar del av utställningsutrustningen.

Vad kostar rollups?

En rollup kan kosta från 400 kr upp till 2 000 kr, i vissa speciella fall ännu mer. Det som påverkar priset är storleken och kvalitén. Ju större rollup, desto dyrare blir det. Det finns även rollups som är utvecklade för att klara av speciella utmaningar. Det kan handla om att den ska klara av utomhusbruk, vilket i princip innebär att den inte ska kunna välta så enkelt. För personer som vill kunna visa riktigt stora bilder eller budskap finns det möjlighet att välja rollups som går att ställa tätt intill varandra. På så sätt kan varje rollup visa varsin del av bilden.

Vad ska en rollup innehålla?

Det är fantasin som sätter gränserna. Det vanligaste trycket är företagets namn och logga, alternativt en produkt eller tjänst som du vill marknadsföra. Det är dock viktigt att tänka på varför du köper rollups. Om de ska användas för en utställning eller mässa är syftet att informera och marknadsföra vilka ni är och vad som erbjuds. På så sätt kan du locka till dig personer som är intresserade av just ditt företag, dina produkter eller dina tjänster.

Ett smidigt alternativ

Mässor är perfekta platser till att hitta nya kunder och för att marknadsföra sig. Se till att du beställt rollups som verkligen sticker ut från mängden. Det är otroligt smidigt att kunna rulla ihop sina affischer och lika snabbt få upp dem.